A judaizmus túlnyomórészt pozitívan viszonyul a szexhez. A judaizmus túlnyomórészt pozitívan viszonyul a szexhez és a szexualitáshoz. A szaporodás alapvető zsidó vallási kötelezettség, de nem ez a szex egyetlen vallásilag alátámasztott célja. A zsidó hagyomány fontosnak és jónak ismeri el a szexuális társaságot és az élvezetet . Mindazonáltal a judaizmus tilt sok szexuális kapcsolatot, és a házasságtörést és a vérfertőzést a legsúlyosabb vallási vétek közé sorolja.
Házasságon kívüli szex
Támogassa hitközségünket: OTP Bank: 11736116-20014397 |
Hagyományosan a judaizmus csak a férj és feleség közötti szexet helyesli, de aTóra nem sorolja fel a házasságon kívüli szexet a számos szexuális bûncselekmény között, amelyeket itt tárgyaltunk Leviticus 18. Úgy tűnik, hogy a házastársi szexhez való pozitív hozzáállás magyarázza a nem házastársi szex rabbinikus rosszallását. A zsidó házasságot ún kiddushinnak nevezik , a héber „szent” szóból, és a szex ebben a kapcsolatban is szentnek számít. Ezenkívül a Tóra tiltja a menstruáló nővel való szexet (a tilalom addig tart, amíg a nő el nem merül egy rituális fürdőben vagy mikvében ), és ez vonatkozik a házas és hajadon nőkre is.
A hagyományos zsidók, akik betartják ezeket a szabályokat, helytelennek tartják, hogy egy nem házas nő belemerüljön a mikvébe , ami még problémásabbá teszi a házasságon kívüli szexet. Mivel azonban a Tóra nem tiltja a házasságon kívüli szexet, vannak olyan hagyományok – különösen a biblia, mint a papagáj vagy az ágyasság –, amelyekre hivatkoztak a nem házastársi szex érvényesítésére. A különböző nem ortodox felekezetek – eltérő mértékben – tárgyalták a zsidó szexuális értékek alkalmazását a házasságon kívüli szexre.
Homoszexualitás
A Tóra kifejezetten tiltja a férfiak homoszexuális tevékenységét, bár nem mond semmit a homoszexuális irányultságról vagy leszbikus irányultságról vagy cselekedetekről. Később a zsidó hatóságok megtiltották a nők közötti szexuális tevékenységet, bár az soha nem részesült olyan szintű elítélésben, mint a férfiak homoszexuális viselkedése. Az elmúlt években sok zsidó egyre kényelmetlenebbé vált a homoszexualitással kapcsolatos hagyományos zsidó álláspont miatt.
Egyes zsidó jogi hatóságok – nézeteiket olyan kutatásokra alapozva, amelyek azt mutatják, hogy a homoszexualitásnak fiziológiai alapja van, vagy arra a feltételezésre alapozva, hogy származásától függetlenül melegnek vagy leszbikusnak lenni nem szabad választás – úgy érvelt, hogy mivel a homoszexuálisok nem választják meg szexuális irányultságukat, szexuális irányultságukat. kifejezést nem lehet megtiltani. Abban a tényben támaszkodnak, hogy a hagyományos zsidó törvények nem tesznek felelőssé olyan dolgokért, amelyek kívül esnek az irányításán, és hogy a teljes cölibátus nem érték a zsidó hagyományban.
Felmerült az azonos neműek házasságának és a melegek ordinációjának kérdése is. Míg a reform- és rekonstrukciós mozgalmak mindkét intézkedést helyeslik, az ortodox mozgalmak nem. A meleg és leszbikus kérdések iránti tudatosság és érzékenység azonban számos hagyományos körben is megnövekedett. A konzervatív mozgalom mindkét intézkedést jóváhagyja, de a rabbi belátásán múlik, hogy részt vesz-e a melegházassági szertartáson.
Forrás: myjewishlearning.com